Moją inspiracją wyjazdu do Iranu była linia kolejowa Teheran-Sari. Szlak przecina dwa pasma górskie Elburs i Zagros. Cała historia trasy jest bardzo dobrze opisana w magazynie Świat Kolei nr. 11/2017 i 12/2017, oraz w reportażu Eisenbahn Romantik.
Pociąg wyrusza z Teheranu o godzinie 5:40 i o godzinie 13:25 przyjeżdża do Sari. Pociąg powrotny odjeżdża o 17:15 i o 1:05 melduje się w Teheranie. Cały szlak jest obfity w górskie widoki, a najładniejsze zaczynają się od stacji Firouzkuh.
Wiele osób zachwyca się Iranem wychwalając kulturę Irańczyków, oraz wspaniałą tradycję i historię tego kraju. Faktycznie jeżeli, ktoś się interesuję historią Persji lub nigdy wcześniej nie był w tego typu kraju, to naprawdę może to być fascynująca wycieczka.
W Iranie spędziłem 15 dni i po 5 dniach zacząłem się nudzić. Za wyjątkiem imponującej linii kolejowej, oraz krajobrazów, to ten kraj się dla mnie niczym innym nie różni od innych, w których panuje radykalny Islam.
THERAN-SARI-KASAHN-YAZD-ISFAHAN-SHIRAZ-TABRIZ
Dworzec kolejowy w Teheranie
Wnętrze dworca
Bilety kolejowe
Widok na perony
Poranny pociąg do Sari z lokomotywą ER24 PC firmy Siemens
Wnętrze wagonu z leżankami
Wnętrze wagony drugiej klasy
Poranne widoczki
Stacja kolejowa Sari
Wnętrze stacji Sari
Skład pociągu do Tehranu z dwoma lokomotywami typu GT26 CE firmy General Motors
Okolice SARI
Tange Soleyman
Morze Kaspijskie
Badab-e-Surt
Kebab
KASHAN
Stacja Kashan-jaka nazwa takie miasto :)
Wnętrze stacji Kashan
Pociąg relacji Bandar abbas-Teheran na stacji Kashan
Święto w Kashan
Wnętrze pociągu Teheran-Yazd
Dworzec kolejowy w Yazd
Kharanaq
Chack-Chack
Wnętrze Chack-Chack
Bazar
Jezioro solne
Pustynia Maranjab
Dworzec kolejowy w Shiraz
Zamek Karim Chan
Bazar
Różowy meczet
Persepolis
Pasargad
Dworzec kolejowy w Tabriz
Miasteczko Kadnovan
Pociąg realcji Tabriz-Teheran
Wnętrze wagonu sypialnego
Wagon restauracyjny
Widok z pociągu
Wnętrze dworca
Widok na perony
Poranny pociąg do Sari z lokomotywą ER24 PC firmy Siemens
Wnętrze wagonu z leżankami
Wnętrze wagony drugiej klasy
Poranne widoczki
Widok z mostu Veresek
Most VeresekStacja kolejowa Sari
Wnętrze stacji Sari
Skład pociągu do Tehranu z dwoma lokomotywami typu GT26 CE firmy General Motors
Okolice SARI
Tange Soleyman
Morze Kaspijskie
Badab-e-Surt
Kebab
KASHAN
Wnętrze stacji Kashan
Pociąg relacji Bandar abbas-Teheran na stacji Kashan
Święto w Kashan
KASHAN-YAZD
Wnętrze pociągu Teheran-Yazd
Dworzec kolejowy w Yazd
Chack-Chack
Wnętrze Chack-Chack
ISFAHAN
Jezioro solne
Pustynia Maranjab
SHIRAZ
Bazar
Różowy meczet
Pasargad
TABRIZ
Wnętrze wagonu sypialnego
Wagon restauracyjny
Widok z pociągu
Zachód słońca z pociągu do Teheranu
Bardzo interesujące. Proszę o informacje o kosztach podróżowania po Iranie.Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńCeny są zależne od stanu Irańskiej waluty.Wiza wyrobiona na lotnisku 100 euro. Po przylocie na lotnisko w Teheranie 1 euro = 60 000 rail trzy dni później placili 3 razy więcej w dniu wylotu 30 wrzesnia 1 euro = 200 000 rail. Żółta taksówka i tylko taka polecam się poruszać z lotniska do dworca 700 000 rail. Wycieczki objazdowe w okolice miast Kashan, Esfahan, Shiraz, Yazd, Tabriz 20 euro za samochód, czyli jeżeli jedziemy w kilka osób to dzielimy koszty. Noclegi w zależności od standardu od 8 euro. Bilety kolejowe można kupić na stronie www.iranrail.net lecz jest pobierana prowizja, więc można kupić jeden lub dwa bilety na pierwsze przejazdy, a resztę dokupić na miejscu. Zawsze można się targowac, więc może być taniej lub drożej. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńPodana cena 100 euro za wizę jest to cena łącznie z zakupionym obowiązkowym ubezpieczeniem
UsuńJak obecnie sytuacja wygląda w Iranie? Jest bezpiecznie?
OdpowiedzUsuń