O mnie

Miłośnik wycieczek kolejowych oraz komunikacji miejskiej, który w wolnym czasie podziwia świat zza okna pociągu.

sobota, 7 lipca 2018

Koleją przez Sycylię

Sycylia największa wyspa  Morza Śródziemnego, na której spędziłem 4 dni. W dużej mierze zależało mi na kolei wąskotorowej położonej u stóp wulkanu Etny. Kolej Circumetnea zaczyna swój bieg na stacji w Katanii, a kończy w Riposto. Większość pociągów kończy swój bieg w Randazzo. Podczas pierwszego dnia, wybrałem się na przejażdżkę, w nowoczesnym składzie z newagu. Kolejnego dnia  panowała zła pogoda, więc odpuściłem sobie spacer po Etnie i postanowiłem przejechać się jeszcze raz. Tym razem miałem szczęście ponieważ skład pociągu był zestawiony ze starych wagonów kolei Cricumetnea. Około 110 kilometrowy odcinek pokonałem  w blisko 3 godziny, po czym dojechałem do stacji Randazzo, gdzie pociąg skończył swój bieg. Chciałem kontynuować podróż do Giaree, skąd na skróty mogłem wrócić do Katanii, lecz kolejne połączenie było za 5 godzin, więc pokręciłem się po stacji i wróciłem tym samym składem w drogę powrotną. 
Kolejne dni poświęciłem na zwiedzanie pięknej miejscowości  Siracusa, następnie przez paskudną Messine do cudownego Palermo. Wszytko ładnie pięknie tylko szkoda, że tak urokliwe miejscowości są strasznie zaniedbane.
 Wiem, że 4 dni to za mało, żeby poczuć klimat Sycylii, ale zawsze coś :) Kolejny wyjazd we wrześniu- Iran
Stacja wąskotorowa kolei Cricumetnea 

Pomnik parowozu na stacji Catania Borgo
Nowoczesny pociąg Newagu 


Widok z tasy Katania- Randazzo, głęboko w chmurach ukryty szczyt Etny 

Lokomotywownia na stacji Randazzo 


Dworzec główny Katania 

Wnętrze stacji Katania 
Pomnik parowozu wąskotorowego 950 mm z 1915 roku na stacji Katania


Katedra św Agaty w centrum Katanii

Pociąg relacji Palermo-Katania- Siracusa 

Stacja Siracusa 


Katedra Siracusa 
Klimatyczne uliczki 

Pociąg relacji Siracusa-Gela 
Wnętrze pociągu

Krótki postój na stacji Vittoria 
Widoki z trasy przejazdu Gela-Caltnisseta- Katania 






Widok na Morze Śródziemne w drodze do Palermo

Pociąg relacji Rzym-Katania 
Dworzec główny w Palermo 



Piękna katedra w Palermo 
Wnętrze katedry 
Zabytkowe miasto Palermo 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz